Forum

Competitie 2020-202...

Notifications
Clear all

[Belangrijk] Competitie 2020-2021 Covid-19  

Pagina 2 / 2
  RSS

Nic
 Nic
(@nic)
New Member
Lid geworden: 2 maanden geleden
19/07/2020 4:11 pm  

@lesly wat ga je doen met mensen die in ploegensysteem werken (Zoals ik) die niet tijdig aanwezig kunnen zijn?

ReageerCitaat
Lesly
(@lesly)
New Member
Lid geworden: 4 weken geleden
19/07/2020 4:58 pm  

@nic

Srel dat je met de late staat en maar aanwezig kan zijn tegen 22:30 dan kan je wel Laren weten aan de ploegmakkers dat je op 5 speelt voor de wedstrijd van 22:00-23:00
In feite om geen dubieuze beslissingen te hebben zou men zelfs telkenmale een wedstrijd begi
t een tijdsklok kunnen opstarten van een uur
Grtz Lesly
This post was modified 4 weken geleden 3 times by Lesly

ReageerCitaat
Deefke
(@deefke)
Active Member
19/07/2020 5:14 pm  

@lesly puntje 2 is nie echt realistisch he...

Wat ga je zeggen als het spelletje nog niet gedaan is, sorry stoppen tis aan de volgende... 😊 

svendv1982 vond het leuk
ReageerCitaat
rafgo44
(@rafgo44)
New Member
19/07/2020 6:01 pm  

Voor mij mag het tijdelijk naar 2 manchen zijn. En dat zolang de sluiting op 1uur blijft.
Vind persoonlijk dat 3 ballen spelen een heel ander spel is en veel mensen niet plezierig vinden. Raf 

ReageerCitaat
Lesly
(@lesly)
New Member
19/07/2020 6:06 pm  

@deefke

ja werken met een tijdsklok van 1 uur per wedstrijd.

Stel dat in extremis de eerste manche nog bezig is dan eindigt de wedstrijd op een gelijkspel 1-1.

Op deze manier geef je alle spelers de  kans om hun wedstrijd te spelen.

Wat ga je bvb. zeggen tegen speler 6

Ja uwe match wordt niet meer gespeeld omdat de cafe gaat sluiten.

je moet ook zo denken he 😉

greetz Lesly

This post was modified 4 weken geleden by Lesly

ReageerCitaat
Deefke
(@deefke)
Active Member
19/07/2020 7:07 pm  

@lesly

Wat is dan het nut van het spelen.

Als ik met mijn spel moe stoppen speel ik liever niet. 

ReageerCitaat
lvd66
(@lvd66)
New Member
19/07/2020 7:26 pm  

* vroeger starten maar soepeler zijn met start aanwezigheden vb 2 ipv 3

* iedere wedstrijd spelen in 2 manches zoals in wgf maar wel met 6 ipv 5: ploegen zijn reeds gevormd om met 6 te spelen 

is spelen met 3 ballen toegestaan door BGB en zal dat ooit toegestaan worden door BGB?

ReageerCitaat
svendv1982
(@svendv1982)
New Member
19/07/2020 8:47 pm  

geen individueel klassement maken en elke wedstrijd 2 manches...

om 19 uur starten en 

12 manches per avond . dat moet lukken om om 1u gedaan te hebben

ReageerCitaat
Gio7
 Gio7
(@gio7)
New Member
19/07/2020 9:05 pm  

Mss een optie is een lokaal waar meer dan 1 biljart aanwezig is. De wedstrijd laten doorgaan op 2 biljarts. En idd mss naar 2 winnende. Waar geen meerdere biljarts staan mss uur vervroegen 

ReageerCitaat
Didier
(@didier)
New Member
19/07/2020 9:15 pm  

ALS er een 2de Covid golf komt en ALS het sluitingsuur op één uur blijft ! 

3.2.1. Een beurt duurt 40 seconden, vanaf het stilvallen der ballen van de voorafgaande stoot.
De wedstrijdleider kondigt "TIJD" aan na 30 seconden, waarna moet gespeeld worden
binnen 10 seconden. Bij overtreding geldt beurtverlies. Tijdens het kaderspel duidt de
tegenstrever een bal aan om op het strafpunt te plaatsen.

De wedstrijden zullen wel gedaan zijn tegen 1 uur

Misschien ook ; slechts 2 spellen ( geen belle ) en alle punten tellen ( van 12-0 tot 0-12 ).

ReageerCitaat
Jos Van Damme
(@jos-van-damme)
New Member
19/07/2020 9:35 pm  

Mijn mening:

Laat ons nog even afwachten, voor het zelfde geld is er tegen dan weer een andere maatregel van kracht, als er überhaupt mag gespeeld worden in september. Maar ik vind het goed dat het bestuur tracht te anticiperen en naar verschillende meningen vraagt.

Ik persoonlijk zou liever blijven spelen naar beste van 3. Maar gelijk Raf hier zegde, als het maar tijdelijk is zie ik 2 manches elk, ook wel zitten. Ik denk dat we sowieso vroeger zullen moeten starten en ook naar ploegen van 4 of 5 lijkt me onvermijdelijk.

Het zou misschien ook het ideaal moment zijn een tijdsklok te verplichten naar het voorbeeld van Poolbiljart. Met recht op 3x stilzetten van de klok per manche of verlengen van de denktijd, of zoiets... (gratis te downloaden). 

Maak een Poll met alle mogelijkheden dan zal je snel een zicht hebben op wat de voorkeur geniet:

- Start vervroegen naar 19?

- Aantal spelers per ploeg verminderen? Met eventueel de mogelijkheid aan de clubs, meer ploegen samen te stellen...

- 2 manches of met eventuele belle?

- Tijdsklok verplichten?

Laat ons vooral hopen dat de tijden snel beteren en intussen, keep it safe all!

Grotjes, Jos.

ReageerCitaat
reddy
(@reddy)
New Member
20/07/2020 7:58 pm  

1uur vroeger beginnen en 2 man aanwezig, eventueel 2 manchen

ReageerCitaat
chriscoessens
(@chriscoessens)
New Member
Lid geworden: 3 weken geleden
21/07/2020 5:54 pm  

Ikzelf ben speler van Harmonie-Fina en spelen onze matchen voornamelijk op zaterdag.

Ben me dan ook bewust dat ik niet kan oordelen voor de vrijdag reeks (Ere). En dat dit de moeilijkste reeks zal zijn om te hervormen of behandelen. 

Als de competitie zal starten wat ik weinig goed oog op heb. Maar wel op hoop want ik mis het spelletje.

Ik ben voorstander van:

- Vroeger beginnen op zaterdag desnoods vroeg in de namiddag. Dan kunnen we met ploegen van 6 blijven spelen en in normale speelwijze.

- Invoeren van tijdsklok 30sec. (Had van mij al paar jaar terug mogen ingevoerd worden)

- Spelen naar 2manches ipv 3 om tijdsduur te verkorten

- De aanwezigheid mag voor mij ook versoepelen min 2 spelers aanwezig door de ganse duur van de match. 

ReageerCitaat
Lorenzo Saelens
(@lorenzo-saelens)
New Member
Lid geworden: 3 weken geleden
22/07/2020 3:49 am  

Rekening houdend met mensen die in ploegen werken, het momentele sluitingsuur en de (soms) late uren tijdens een match zijn er een aantal mogelijkheden die minder drastisch zijn dan de ploegen verkleinen naar 4 spelers of met 3 ballen beginnen spelen.

Als de horeca NIET opnieuw de deuren moet sluiten voor onbepaalde tijd en het sluitingsuur blijft 01.00u zijn er een aantal opties:

Vrijdag competitiematch:
- Startuur vervroegen naar 19.00u ipv 20.00u. 30 minuten oefenen per ploeg afschaffen, 1 maal opgaan zoals op kampioenschappen
- Startuur vervroegen naar zelfs 18.00u ipv 20.00u in de mate van het mogelijke (aanwezigheid spelers)
- Match op Zondag laten doorgaan 15.00u

Dit allemaal in overleg tussen beide ploegen uiteraard, met de vrije weekends die er zullen zijn wordt er desnoods een match verlegd naar een ander weekend in uiterste nood.

Zaterdag competitiematch: 
- Startuur vervroegen naar 18.00u ipv 19.00u
- Match op Zondag laten doorgaan 15.00u

Dit ook in overleg met beide ploegen, ook zullen er vrije weekends zijn om een match te kunnen verleggen.

Ik heb momenteel geen idee of matchen op een Zaterdag in ons verbond nog tot na 01.00u duren? Dit zal eerder een grote uitzondering zijn vermoed ik.

Als de horeca WEL moet sluiten voor een aantal weken of het sluitingsuur wordt vervroegd naar 00.00u of nog slechter naar 22.00u zal er gebruik moeten gemaakt worden van vrije weekends om op Zaterdag of Zondag te spelen ipv vrijdag.

Volgens de voorgestelde competitieformule van Bestuur GEOZ zouden er maar 16 matchen zijn ipv 26. Dit geeft 10 vrije weekends voor elke ploeg om matchen te kunnen verschuiven naar bvb Zondag of om een eventuele nieuwe lockdown op te vangen.

Dit alles lijkt mij het beste om het uitzonderlijke seizoen 2020-2021 op te vangen.

Groeten Lorenzo Saelens

This post was modified 3 weken geleden 2 times by Lorenzo Saelens

ReageerCitaat
Pagina 2 / 2
Share: